Massasje

Våre massasjetilbud

Hos oss utfører vi klassisk massasje, triggerpunktbehandling og idrettsmassasje. Ofte er en kombinasjon av disse det mest effektive – dette tilpasses selvfølgelig den enkelte.

Massasje har en rekke positive effekter. Det påvirker blod- og lymfesirkulasjonen, øker hormonproduksjonen og -utskillelsen. Massasje gjør også musklene mer smidige og elastiske samt gir de en økt muskulæravslapping.

Klassisk massasje

Med ulike grep (strykninger, diverse drag, knainger, trykk og vridninger) bearbeider man muskler og bindevev som gjør muskelen mykere og mer elastisk.

De grepsteknikkene som brukes innenfor klassisk massasje baserer seg på 5 grunnteknikker:

- Eeffleurage

- Petrissage

- Friksjoner

- Tapoment

- Saksing

De ulike grepene som de ulike terapeutene bruker, kan skille seg fra massør til massør. Det kommer av den individuelle tilpassingen som terapeuten har tilegnet seg fra skole og egenpraksis.

Triggerpunktbehandling

Et triggerpunkt er et hyperømt punkt i en spent muskelfiberbunt som kan gi smerter og nedsatt funksjon. Triggerpunkter kan finnes i alle kroppens muskler og kan gi smerter der punktet sitter eller “stråle” til et annet område på kroppen.

For eksempel kan triggerpunkter på hals-, skulder- og nakkemuskulatur gi hodepine. Triggerpunkter i skulderparti kan gi smerter ut i arm, og triggerpunkter i setet kan gi smerter ned til kne.

Triggerpunktbehandling benyttes for å redusere muskelspenninger og minske “strålesmerten”.

Idrettsmassasje

Idrettsmassasje er en spesifikk, stimulerende og dypere form for klassisk massasje hvor formålet er å øke idrettsutøverens prestasjon eller bearbeide skader. Teknikken varierer med idretten, og tar hensyn til hvilke bestemte muskler og ledd som er involvert. Ofte kombineres massasjen med spesifikke tøyningsøvelser.

Har du spørsmål vedrørende noen av våre behandlinger? Kontakt oss for en hyggelig og uforpliktende prat. Trenger du raskt svar, anbefaler vi å sende SMS til 94845447 for spørsmål eller å booke time.